تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

فواید و مزایای جایگزینی آسپارتام با قندهای موجود در رژیم غذایی چیست؟

شیمیایی
فواید و مزایای جایگزینی آسپارتام با قندهای موجود در رژیم غذایی چیست؟

آسپارتام در حدود ۶۰۰۰ محصول در سراسر جهان یافت می شود  از جمله نوشابه های گازدار ، نوشابه های پودری ، آدامس ها ، شیرینی جات ، ژلاتین ، مخلوط دسر ، پودینگ، دسرهای منجمد ، ماست ، شیرین کننده های رومیزی و برخی داروها مانند ویتامین ها.

کارشناسان بهداشت معتقدند که تغذیه خوب و فعالیت بدنی کلیدی برای یک شیوه زندگی سالم است. برای کمک به مردم برای دستیابی به یک شیوه زندگی سالم تر باید غذاها و نوشیدنی ها را با قندهایی با کالری کمتر  جایگزین کرد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین تعدادی دستورالعمل غذایی را برای مقابله با افزایش بیماریهای مزمن مانند چاقی ، فشار خون بالا ، سرطان و دیابت توصیه می کند. یک توصیه این است که قندهای اضافه شده به برخی غذاها و نوشیدنی ها را محدود کنید.

به عنوان یک شیرین کننده جایگزینی آسپارتام می تواند با حفظ طعم عالی ، کالری موجود در غذاها و نوشیدنی ها را کاهش دهد و یک گام ساده را برای کمک به افراد برای رسیدن به رژیم غذایی سالم تر ارائه دهد.

فواید جایگزینی آسپارتام با سایر قندها برای کاهش وزن

مطالعات نشان داده اند که غذاها و نوشیدنی های شیرین شده با آسپارتام می توانند ابزار موثری به عنوان بخشی از برنامه مدیریت وزن باشند. اما آسپارتام یک دارو نیست و باعث کاهش وزن نمی شود. آسپارتام به طعم خوب غذاها و نوشیدنی های کم کالری برای کسانی که مایل به کنترل یا کاهش کالری مصرفی خود هستند ، کمک می کند.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد به این نتیجه رسیده اند که آسپارتام یک مکمل ارزشمند برای برنامه جامع  رژیم متعادل ، ورزش و اصلاح رفتار برای کاهش وزن است.

جایگزینی آسپارتام  برای کنترل وزن مفید است

برای کاهش وزن متعادل سازی میزان کالری دریافتی همراه با فعالیت بدنی برای کاهش و حفظ وزن سالم کلیدی است. یافتن راه هایی برای کاهش کالری دریافتی بدون قربانی کردن طعم و لذت غذا خوردن یک مسئله کلیدی است. چندین مطالعه تأیید کرده اند که شیرین کننده های کم کالری مانند آسپارتام می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

در تحقیقی که دو گروه را مقایسه کرد یکی از غذاها و نوشیدنی های کم کالری و دیگر انواع شیرین کننده قندی استفاده کردند ، گروه قند کالری بیشتری مصرف کردند ، احساس سیری کمتری داشتند و وزن اضافه کردند ، در حالی که گروه شیرین کننده های کم کالری ، کالری کمتری مصرف کردند ، احساس سیری بیشتری کردند.

تجزیه و تحلیل ۲۴ مطالعه نشان داد که جایگزینی غذاهای شیرین با کالری معمولی با نسخه های کم کالری منجر به کاهش متوسط ​​وزن می شود. بررسی دیگری از ۱۶ مطالعه نشان داد که غذاها و نوشیدنی هایی که به جای قند با آسپارتام شیرین شده اند ، راهی موثر برای کاهش و حفظ وزن بدون کاهش طعم خوشایند رژیم غذایی هستند.

فواید و مزایای جایگزینی آسپارتام با قندهای موجود در رژیم غذایی چیست؟

فواید و مزایای جایگزینی آسپارتام با قندهای موجود در رژیم غذایی چیست؟

فواید جایگزینی آسپارتام با سایر قندهای رژیم غذایی

آسپارتام طعم را تقویت و افزایش می دهد

آسپارتام دارای طعم تمیز و شبیه شکر است ، بنابراین طعم میوه و مرکبات را در غذاها و نوشیدنی ها تقویت می کند. در آدامس ، شیرینی را تا چهار برابر بیشتر از آدامس های حاوی قند نگه می دارد.

آسپارتام برای افراد مبتلا به دیابت مفید است

آسپارتام به افراد مبتلا به دیابت اجازه می دهد هوس خوردن شیرینی را بدون افزایش قند خون برآورده کنند. بر اساس گزارش اخیر منتشر شده در اندوکرینولوژی آمریکا شیرین کننده های کم کالری می توانند نقش مهمی در پیشگیری و مدیریت دیابت داشته باشند. جایگزینی قندها با شیرین کننده های کم کالری به بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ انعطاف پذیری قابل توجهی در اهداف بهداشتی و ترجیحات غذایی شخصی می دهد.

آسپارتام به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

به گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا ، شیرین کننده های کم کالری مانند آسپارتام اسیدهای که باعث پوسیدگی دندان ها می شوند را ایجاد نمی کنند بنابراین از آسیب دندان ها جلوگیری می کنند. آنها همچنین توجه دارند که مطالعات بالینی نشان داده است که جویدن آدامس بدون قند به مدت ۲۰ دقیقه بعد از غذا می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

آسپارتام می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد

آسپارتام را می توان به راحتی به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم گنجاند. می توان از آن برای کاهش یا جایگزینی کالری ناشی از شکر در عین حفظ طعم عالی استفاده کرد. برخی از این دستور العمل های کم کالری مغذی را که با شیرین کننده های کم کالری در نظر بگیرید.

طعم آسپارتام مانند شکر است

مطالعات انجام شده تست طعم نشان می دهد که بسیاری معتقدند طعم آسپارتام بسیار شبیه طعم شکر است. از آنجا که ۲۰۰ برابر شیرین تر از شکر معمولی است ، برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی ها به آسپارتام کمتری نیاز است.

FDA  پنج شیرین کننده مصنوعی تأیید کرده است که شامل ساخارین ، آس سولفام ، آسپارتام ، نئوتام و سوکرالوز هستند. همچنین یک شیرین کننده طبیعی کم کالری  دیگر یعنی استویا نیز مورد تأیید این سازمان است. نحوه واکنش بدن و مغز انسان به این شیرین کننده ها بسیار پیچیده است.

یکی از نگرانی ها این است که افرادی که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند ممکن است کالری از دست رفته را از طریق منابع دیگر جایگزین کنند و احتمالا کاهش وزن یا مزایای سلامتی را جبران کنند. این می تواند اتفاق بیفتد زیرا ما دوست داریم خودمان را گول بزنیم: من نوشابه رژیمی می خورم ، بنابراین خوردن کیک اشکالی ندارد.” بنابراین در این رابطه حواستان را جمع کنید.

همچنین ممکن است این محصولات طعم ترجیحی ما را تغییر دهند. شیرین کننده های غیر مغذی بسیار قوی تر از شکر عادی و شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند. تحریک بیش از حد گیرنده های قند در اثر استفاده مکرر از این شیرین کننده های شدید ممکن است تحمل آن برای سلیقه های پیچیده تر را محدود کند. این بدان معناست که افرادی که به طور معمول از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند ممکن است غذاهایی با شیرینی کمتر مانند میوه و سبزیجات را کمتر از قبل مصرف کنند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید