تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

جیوه شاقول چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

مقالات (عمومی)
جیوه شاقول چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

جیوه شاقول وسیله ای فلزی است که برای یافتن گنج و دفینه به کار می رود و در واقع ساده ترین وسیله برای یافتن گنج است که در گذشته توسط افراد مورد استفاده قرار می گرفته است. اکنون دستگاه های گنج یاب دیجیتال جای این ابزارهای ساده را گرفته اند اما هنوز هم برخی افراد از این وسیله برای یافتن گنج و دفینه استفاده می کنند.

 

روش استفاده از جیوه شاقول علیرغم ظاهر ساده تاحدودی دشوار است و باید کاملا کار با آن را بلد باشید وگرنه موفق به استفاده از آن نخواهید شد. در عوض کار با دستگاه های گنج یاب جدید بسیار ساده تر است و با مطالعه روش کاربرد آنها می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

 

انسان ها در طول تاریخ همواره به دنبال گنج و دفینه هایی هستند که از گذشتگان باقی مانده است. به همین دلیل روش های مختلفی برای کشف این ثروت های عظیم که در زیر زمین پنهان شده اند اختراع شده است. این وسیله ها از نظر عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند و حساسیت آنها به فلزات کیفیت آنها را مشخص می کند و بر همین اساس قیمت آنها نیز افزایش می یابد. خرید و فروش دستگاه های گنج یاب ممنوع است زیرا کشف گنج و دفینه یک عمل ممنوعه می باشد.

 

جیوه شاقول چیست؟

 

شاقول جسمی با شکل دوکی خاص از جنس سنگ یا فلز است که از یک ریسمان آویخته شده است. اعتقاد بر این است که شاقول خوب برای گنج یابی باید از جنس برنج با خلوص بالای ۹۹ درصد باشد. در مقابل برخی دیگر شکل ساختاری آنرا مهم می دانند و معتقدند جنس آن تاثیری بر کیفیت و کارایی آن ندارد.

 

به عنوان مثال  چگالی جیوه ، درصد خلوص جیوه ، درصد ارتعاش جیوه کیفیت جیوه شاقول را تحت تاثیر قرار می دهد  و جیوه های گرید آزمایشگاهی برای ساخت این وسیله بهتر از جیوه های صنعتی هستند.  لازم به ذکر است که شاقول جیوه ای  ساخته شده از جیوه قرمز ، صورتی ، آبی و سایر فلزات ناشاخته ای که در فضای مجازی تبلیغ می شود هیچ برتری نسبت به جیوه شاقول معمولی ندارند و بعضا فاقد کارایی می باشند.

 

این وسیله نه تنها برای یافتن گنج و دفینه مورد استفاده قرار می گیرد بلکه می توان از آن برای یافتن مجاری آب و قنات های قدیمی نیز در زیر زمین استفاده کرد. فقط کافی است خوراک مورد نظر را در محفظه داخلی شاقول قرار دهید و به دنبال نوسانات آن حرکت کنید تا وقتی که به حرکت دورانی برسد.

جیوه شاقول چیست از کاربردهای آن چه می دانید؟

جیوه شاقول چیست از کاربردهای آن چه می دانید؟

کاربردهای جیوه شاقول

 

هر فردی با روش مخصوص به خود از جیوه شاقول استفاده می کند و یادگیری استفاده از این دستگاه بسیار دشوار می باشد. این وسیله را می توانید در محیط های بسته و غارها نیز مورد استفاده دهید ولی در شرایط نامساعد جوی خصوصا موقع وزش بادهای شدید احتمال خطای آن خصوصا توسط افراد مبتدی افزایش می یابد.

 

گنج یا دفینه مجموعه ای از اشیاء با ارزش مانند سکه ها و جواهرات هستند که در گذشته افراد به عنوان دارایی آنها را در زیر خاک مدفون می کردند و گاهی به دلیل مرگ یا مهاجرت برای همیشه زیر خاک باقی می ماندند. دستگاه های مختلفی برای یافتن دفینه ها در دسترس است که با درصد خطای کمتر نسبت به شاقول می توانند محل دفینه ها را مشخص کنند.

جیوه شاقول چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

 

برای استفاده از شاقول ابتدا باید خوراک هدف یعنی گنج مورد نظر که ممکن است طلا یا نقره باشد را داخل شاقول ریخته و آنرا به صورت عمودی و آویزان نگهدارید تا آزادانه نوسان کند.

 

شاقول در این حالت شروع به حرکت عقب و جلو می کند و شما باید در راستای آن حرکت کنید هر چه به محل گنج نزدیک تر شوید حرکت آونگ بیشتر شده و با رسیدن به محل دفینه نوک شاقول شروع به حرکت دورانی می کند. جیوه شاقول شما  با جذب یون های آزاد شده از دفینه زیر زمین کار می کند و بدین ترتیب شما را به محل دفینه هدایت می کند.

 

این وسیله توسط سایت های مختلف تبلیغ می شوند و شما می توانید آن را برای اهداف مختلف خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید هرچند کار با آن بسیار دشوار است و ممکن است نتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید