تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

رابطه مصرف آسه سولفام k و سردردهای میگرنی چیست؟

شیمیایی
رابطه مصرف آسه سولفام k و سردردهای میگرنی چیست؟

آسه سولفام پتاسیم با وجود اینکه در طیف وسیعی از غذاهای شناخته شده از جمله کوکاکولای صفر یافت می شود ، یک شیرین کننده نسبتاً ناشناخته است و با اینکه ۲۰۰ برابر شیرین تر از شکر است اما طعم تلخی دارد.

 

آسه سولفام پتاسیم یک شیرین کننده قوی محسوب می شود که در سال ۱۹۶۷ در آلمان اختراع شد و در سال ۱۹۸۳  وارد بازارهای مختلف شد. این قند با نام های تجاری که تلفظ آنها بسیار ساده تر است یعنی  Sunett و Sweet One به فروش می رسد.

 

این شیرین کننده زمانی کشف شد که یک شیمیدان شجاع انگشتان خود را لیس زد. آسه سولفام پتاسیم نه تنها به عنوان یک شیرین کننده بلکه به عنوان یک تقویت کننده عطر و طعم در آب میوه ، نوشابه ، نوشیدنی های انرژی زا ، الکل، بستنی ،مربا ،خمیر دندان، آدامس،  ماست و سایر محصولات لبنی و چاشنی ها یافت می شود.

 آیا شیرین کننده ها باعث سردرد می شوند؟

در حال حاضر نظریه هایی وجود دارد مصرف شیرین کننده ها باعث ایجاد میگرن می شوند. هنگامی که این شیرین کننده ها مصرف می شوند در بدن به فرمالدئید تجزیه می شود که بسیاری از مبتلایان به میگرن نسبت به فرمالدئید واکنش بدی نشان می دهند.

 

این شیرین کننده ها همچنین بر انتقال دهنده های عصبی و سلولهای مغزی تأثیر می گذارند و در برخی افراد این مسئله باعث میگرن می شود.اکنون آسه سولفام پتاسیم  توسط دانشمندان درمجله چشم انداز بهداشت محیط به چالش کشیده شده است و آنها خواستار انجام مطالعات بیشتری برای ارزیابی مناسب ایمنی این شیرین کننده هستند.

 

اکثر مطالعاتی که در دهه ۱۹۷۰ انجام شده است کافی نیستند زیرا یکی از مواد شیمیایی موجود در این شیرین کننده سرطان زا متیلن کلراید است. شواهدی وجود دارد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض متیلن کلراید با اختلالات بینایی ، سردرد ، افسردگی ، عوارض کبدی ، تهوع ، گیجی ذهنی ، عوارض کلیوی و سرطان در انسان ارتباط دارد.

 

با این حال  FDA مصرف آسه سولفام k را ارزیابی کرده است و موارد زیر را به عنوان نتیجه اعلام نموده است. متیلن کلراید یک ماده شیمیایی سرطان زا در آسه سولفام پتاسیم است که در نتیجه استفاده از آن به عنوان حلال در مرحله اولیه تولید این شیرین کننده ایجاد می شود. داده هایی که قبلاً ارائه شده بود نشان می دهد که متیلن کلراید در محصول نهایی در حد تشخیص (LOD) 40 قسمت در میلیارد (ppb) است.

 

اطلاعات جدیدی برای تغییر ارزیابی قبلی FDA در مورد خطر متیلن کلراید دریافت نشده است . FDA انتظار ندارد که متیلن کلراید به دلیل فرآیند تصفیه چند مرحله ای که در تولید این شیرین کننده استفاده می شود و فرار بودن متیلن کلراید در آسه سولفام پتاسیم وجود داشته باشد. بنابراین خطری برای مصرف کننده نخواهد داشت.

 رابطه مصرف آسه سولفام k و سردردهای میگرنی چیست؟

رابطه مصرف آسه سولفام k و سردردهای میگرنی چیست؟

 

آیا مصرف آسه سولفام k باعث سردرد می شود؟

بسیاری از مردم گزارش می دهند که پس از مصرف این شیرین کننده مصنوعی از جمله مصرف آسه سولفام k دچار سردرد شده اند. با این حال  بر خلاف سایر شیرین کننده ها هیچ مطالعه ای در مورد آسه سولفام پتاسیم وجود ندارد که این اتهام را اثبات کند.

 

با این وجود ، این شیرین کننده می تواند بر مغز تأثیر بگذارد. بر این اساس ، دانشمندان دریافتند که مصرف آسه سولفام پتاسیم می تواند منجر به اختلالات متابولیک و اختلالات عصبی سیناپسی در نورون های هیپوکامپ شود. بنابراین ، آنها نتیجه می گیرند که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است. عملکردهای عصبی متابولیکی و توانایی های شناختی را مختل کنند.

 

متیلن کلراید اندک موجود در این شیرین کننده در برخی افراد باعث سردرد ، افسردگی ، حالت تهوع،  سردرگمی ذهنی،  آسیب کبدی و آسیب کلیوی خواهد شد. این عوارض در صورت مصرف بیش از حد این قند مصنوعی رخ خواهد داد.

 

آیا مصرف آسه سولفام k مضرتر از قند هستند؟

علیرغم نگرانی ها در مورد شیرین کننده های مصنوعی ، شایان ذکر است که مصرف بیش از حد شکر نیز مضر شناخته شده است. در واقع ، در اکثر دستورالعمل های بهداشتی  توصیه می شود که مصرف قند اضافه را به دلیل خطرات سلامتی مرتبط با آن محدود کنید. خوردن بیش از حد شکر با افزایش خطر ابتلا به پوسیدگی دندان، چاقی ، دیابت نوع ۲ ، سلامت روانی ضعیف تر و نشانگرهای خطر بیماری های قلبی مرتبط است.

 

ما همچنین می دانیم که کاهش مصرف قند می تواند مزایای سلامتی قابل توجهی داشته و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد. از سوی دیگر ، شیرین کننده های مصنوعی هنوز هم برای بیشتر مردم یک گزینه مطمئن محسوب می شوند. همچنین ممکن است به افرادی که سعی می کنند مصرف قند خود را کاهش داده و وزن خود را کاهش دهند ، حداقل در کوتاه مدت کمک کند.

 

با این حال ، شواهدی وجود دارد که مصرف طولانی مدت شیرین کننده های مصنوعی را با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط می کند . اگر نگران هستید، سالم ترین گزینه شما این است که مصرف شکر و شیرین کننده های مصنوعی را کاهش دهید. سردرد ، ناراحتی معده ، حالت تهوع ، زخم دهان ، قند خون پایین همه این مشکلات با مصرف شیرین کننده ها مرتبط است. اگر به تازگی احساس ناخوشی کرده اید و علت آن را نمی دانید ، ممکن است به این دلیل باشد که شما یکی از افرادی هستید که ناخواسته از عدم تحمل شیرین کننده ها رنج می برید.

رابطه مصرف آسه سولفام k و سردردهای میگرنی چیست؟

رابطه مصرف آسه سولفام k و سردردهای میگرنی چیست؟

بهتر است بدانید:

استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در حال افزایش است ، اما شواهد نشان می دهد که در برخی افراد ، آنها می توانند نگرانی های جدی برای سلامتی فرد به وجود بیاورند. کارشناسان در مورد ایمنی آنها و اینکه آیا آنها واقعاً فایده ای دارند بحث می کنند و اطلاعات موجود گیج کننده و متناقض است.

 

امیدواریم این مقاله به شما بینشی در این رابطه  داده باشد و شاید توضیحی در مورد آنچه باعث به خطر افتادن سلامتی شما می شود ارائه دهد. حذف شیرین کننده ها از رژیم غذایی می تواند کلید بهبود سلامتی باشد اما در عمل  می تواند یک فرآیند زمان بر و چالش برانگیز باشد. شیرین کننده ها در هر محصولی یافت می شوند و نیازی نیست در فهرست مواد حساسیت زا آورده شوند.

 

در حال حاضر، بسیاری از افرادی که به  شیرین کننده های مصنوعی حساسیت نشان می دهند  در سکوت رنج می برند و احتمالاً از علت بیماری های خود بی اطلاع هستند. با دستیابی به علم و ارائه شواهدی از مشکلاتی که شیرین کننده ها می توانند ایجاد کنند ، امیدواریم نتایج دقیقی در این رابطه ارائه شود. تا آن زمان  بر عهده خودمان است که  برچسب روی محصولاتی را که خریداری می کنیم را کاملا بررسی کنیم.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید