تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

خطر ابتلا به بیماری کرونا در استخر شنا و ساحل دریا چقدر است؟

مقالات (عمومی)
خطر ابتلا به بیماری کرونا در استخر شنا و ساحل دریا چقدر است؟

شنا در استخر یک ورزش بسیار مفرح است که در دوران شیوع بیماری کرونا به دلیل احتمال سرایت بیماری همه ما از آن محروم شده ایم. بعدها مشخص شد که این ویروس از طریق آب منتقل نمی شود زیرا ویروس در آب حاوی کلر زنده نمی ماند.

ضدعفونی کننده هایی مانند قرص کلر و پودر کلر و سولفات مس که برای پاکسازی آب استفاده می شوند ویروس عامل COVID-19 را از بین می برند. با این حال وقتی خارج از آب هستید و در نزدیکی آب تجمع می کنید رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن بسیار مهم است. البته از ماسک در داخل آب استفاده نکنید زیرا به محض خیس شدن دیگر نمی توانید تنفس کنید.

از این رو استخرهای روباز گزینه های بهتری نسبت به استخرهای سرپوشیده هستند و هر چقدر فاصله بیشتری با سایر افراد داشته باشید احتمال آلودگی شما کاهش خواهد یافت.

بیماری کرونا

کرونا یک بیماری بسیار عفونی است که عمدتا ریه ها را درگیر می کند. این بیماری تظاهرات بالینی متفاوتی دارد به طوری که برخی از افراد هیچ علامتی از خود نشان نمی دهند و برخی به شدت بیمار می شوند. علائم شایع این بیماری عبارتند از تب ، سرفه خشک و از دست دادن احساس طعم و بو. تجربه بیماری و بهبود نیز می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

حتی کسانی که مریض نشده اند ممکن است در مورد بازگشت به استخر احساس اضطراب داشته باشند. لازم به ذکر است که فعالیت بدنی برای حفظ سلامتی و تقویت ایمنی بسیار مفید است. فعالیت های مبتنی بر آب می توانند بخشی از توانبخشی در این دوران باشند و توسط متخصصان بهداشت مختلف نیز پشتیبانی می شوند.

خطر ابتلا به بیماری کرونا در استخر شنا و ساحل دریا چقدر است؟

خطر ابتلا به بیماری کرونا در استخر شنا و ساحل دریا چقدر است؟

راههای ایمن استفاده از استخر شنا در دوران شیوع بیماری کرونا

زمان مناسبی را برای رفتن به استخر را انتخاب کنید. خطر انتقال بیماری کرونا در ساعات خلوت کاهش می یابد بنابراین سعی کنید در زمان های خلوت تر به استخر بروید. آب استخر به احتمال زیاد هر شب یکبار تصفیه و کلرزنی می شود بنابراین صبح ها که هنوز افراد زیادی در استخر شنا نکرده اند آب بسیار تمیز است. خطر انتقال کرونا در آب هرچند به طور بالقوه کم است ولی به میزان کلر موجود در استخر و مدت زمان حضور ویروس کرونا در آب بستگی دارد.

از لحاظ تئوری اگر فردی حامل ویروس باشد و مقداری از مخاط  دهان او وارد آب استخر شود ممکن است مدت زمان مشخصی قبل از غیرفعال شدن توسط کلر در صورت شلوغ بودن استخر به فرد دیگر برسد. هرچند خطر آلودگی به این روش بسیار پایین است اما امکان آن وجود دارد.

سه قانون طلایی برای ایمن بودن در استخر شنا در دوران شیوع بیماری کرونا

فعالیت در فضای باز در مقایسه با فعالیت های داخل ساختمان با کاهش خطر انتقال COVID-19 همراه است. با این وجود ، هر برنامه ای که داشته باشید سه قانون طلایی همچنان باید اعمال می شود. اگر مریض هستید در خانه بمانید ، بهداشت دست ها را رعایت کنید و فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنید.

اگر مریض هستید، اصلاً نباید معاشرت کنید. شما باید آزمایش کرونا بدهید و در خانه منتظر جواب آزمایش بمانید. زیرا در خارج از منزل  یک فرد بیمار می تواند COVID-19 را به تعداد زیادی از افراد منتقل کند.

در دوران شیوع بیماری کرونا چگونه به استخر یا ساحل برویم؟

برای در امان بودن از بیماری کرونا  تاجاییکه ممکن است در زمان های شلوغ از استخر استفاده نکنید. اگر زمانی که در آب هستید احساس شلوغی کردید مدت زمان حضور در آب یا ساحل را کاهش دهید تا تماس شما با افراد کاهش یابد.

اگر می بینید که موج های زیادی از قسمت شلوغ استخر یا ساحل دریا به سمت شما می آید زودتر از آب خارج شوید زیرا ممکن است حاوی مخاط آلوده افراد باشد. اجتناب از حضور طولانی مدت و بدن ماسک در رختکن ها یکی دیگر از راه های کاهش خطر است  زیرا این اتاق ها اغلب فضای محدودی دارند.

علاوه بر این برای خرید میان وعده بعد از شنا در صف های طولانی در نزدیک افراد دیگر قرار نگیرید و فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنید. همچنین مطمئن شوید که ظرف خوراکی خود را با کسی به اشتراک نمی گذارید. این اصول کلی در مورد سایر مکان های شنا در فضای باز مانند رودخانه ها و سدها نیز صدق می کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید