تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

آشنایی با روش های استخراج طلا خانگی

مقالات (عمومی)
آشنایی با روش های استخراج طلا خانگی

طلا تنها عنصر با رنگی درخشان است که ارزش بالایی دارد. این فلز نرم و انعطاف پذیر و رسانای عالی گرما و الکتریسیته است. همچنین یکی از فلزات نجیب است، به این معنی که در برابر خوردگی مقاوم است و برای جواهرات و حتی برای خوردن (در مقادیر کم) ایمن است.

شما می توانید از همه اقلام روزمره که استفاده می‌کنید طلا استخراج کنید. بنابراین لازم نیست برای استخراج طلا به دنبال معادن و گنج باشید فقط کافی است با روش های استخراج طلا خانگی آشنا شوید.

نکته مهم در مورد جستجوی طلا این است که در روش های استخراج طلا خانگی شما مجبور نیستید بیرون بروید و یکسری ماشین آلات و ابزار بخرید تا به شما در حفاری کمک کنند. شما می توانید از برخی وسایل خانه یا ابزار در اطراف خانه استفاده کنید.

کدام وسایل حاوی طلا هستند؟

استخراج طلا از برد موبایل

اگر در حال خواندن این مقاله به صورت آنلاین هستید، در حال حاضر از کالایی استفاده می کنید که حاوی مقدار قابل توجهی طلا است. پردازنده ها و کانکتورها در رایانه ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند از طلا استفاده می کنند. شما همچنین می توانید طلا را در تلویزیون ها، کنسول های بازی، چاپگرها یا اساساً هر چیز الکترونیکی پیدا کنید. بازیابی این طلاها امکان‌پذیر است، اما به دانش کافی نیاز دارد، زیرا این فرآیند معمولاً شامل سوزاندن وسایل الکترونیکی و استفاده از سیانید یا اسید برای جدا کردن طلا است. این روش ها به خصوص سازگار با محیط زیست نیست، اما موثر است.

ممکن است از خود بپرسید که چرا به جای مس، که مقرون به صرفه تر است، یا نقره که رسانای الکتریکی برتر است، از طلا در الکترونیک استفاده می شود. دلیل آن این است که مس واقعاً از عهده این کار بر نمی آید، در حالی که نقره خیلی سریع خورده می شود. از آنجایی که بیشتر وسایل الکترونیکی فقط چند سال عمر می کنند، به هر حال گرایشی به سمت استفاده از نقره وجود دارد، بنابراین اگر به دنبال طلا هستید، بهتر است به جای وسایل الکترونیکی جدید از وسایل الکترونیکی قدیمی استفاده کنید.

طلا در آشکارسازهای دود

قبل از اینکه یک آشکارساز دود قدیمی را بیرون بیاندازید آن را برای طلا بررسی کنید. بسیاری از آشکارسازهای دود حاوی عنصر جالب دیگری هستند که می توانید بازیابی کنید: آمریکیوم رادیواکتیو. آمریکیوم دارای یک نماد کوچک رادیواکتیو خواهد بود.

طلا در خودروهای دست دوم

قبل از اینکه ماشین قدیمی خود را بفروشید آن را از نظر وجود طلا بررسی کنید. چندین مکان در یک خودرو وجود دارد که ممکن است حاوی طلا باشد. اتومبیل های جدیدتر وسایل الکترونیکی را حمل می کنند که از طلا استفاده می کنند، درست مانند آنچه در تلفن همراه یا رایانه پیدا می کنید. یک نقطه خوب برای شروع، تراشه باد کردن کیسه هوا و تراشه ترمز ضد قفل است. همچنین ممکن است در عایق حرارتی طلا پیدا کنید.

طلا در کتاب

آیا تا به حال به لبه های درخشان صفحات برخی کتاب ها توجه کرده اید؟ باور کنید یا نه، این یک طلای واقعی است. بازیابی آن نیز نسبتاً آسان است، زیرا فلز بسیار سنگین ‌تر از سلولز مورد استفاده در ساخت کاغذ است.

قبل از اینکه کتاب‌هایتان را تخریب کنید، مطمئن شوید که چاپ اول نیستند. در برخی موارد، ارزش کتاب های قدیمی بیشتر از طلایی است که دارند.

طلا در شیشه های رنگی

جالب است بدانید شیشه یاقوتی، رنگ قرمز خود را از اکسید طلایی اضافه شده به لیوان می گیرند. با استفاده از کمی علم شیمی، می توانید طلا را از شیشه بازیابی کنید. این لیوان ها در نوع خود قابل کلکسیون هستند، بنابراین مانند کتاب ها، بهتر است قبل تخریب آن ارزش جسم سالم را بررسی کنید تا طلا را بازیابی کنید.

طلا از سی دی یا دی وی دی

اگر یک سی دی دارید که صدایش آنقدر بد است که قابل گوش کردن نیست یا یک دی وی دی قدیمی دارید که از آن متنفرید یا آنقدر خراشیده شده است که بهترین قسمت های فیلم را رد می کند، به جای دور انداختن آن، یک گزینه سرگرم کننده این است که آن را در مایکروویو قرار دهید. زیرا ممکن است حاوی طلای واقعی باشد که بتوانید آن را بازیابی کنید.  طلا در سطح بازتابنده دیسک است. فقط دیسک‌های گران ‌قیمت از طلا ساخته شده اند که اغلب رنگ متمایزی به آن‌ها می ‌دهد، بنابراین اگر آن‌ها را ارزان خریداری کرده‌اید، به احتمال زیاد حاوی فلز متفاوتی است.

آشنایی با روش های استخراج طلا خانگی

آشنایی با روش های استخراج طلا خانگی

روش استخراج طلا خانگی

بردهای مدار خود یا هر قسمتی که ممکن است حاوی طلا باشد را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. در ظرفی دیگر، دو قسمت اسید هیدروکلریک و یک قسمت پراکسید هیدروژن ضعیف (با غلظت سه درصد) را مخلوط کنید. این مخلوط را روی آنها بریزید تا کاملاً در آب فرو بروند. یک هفته صبر کنید و هر روز با یک میله شیشه ای یا پلاستیکی ظرف را هم بزنید. با گذشت زمان، اسید تیره می شود و تکه های طلا از ضایعات جدا می شود.

تکه ها را جمع کنید

مخلوط را از فیلتر قهوه گذرانده و در ظرف شیشه ای دیگری بریزید. تکه های طلا پشت فیلتر خواهند ماند. قطعات باقیمانده را در یک سینی پلاستیکی عمیق پر از آب بریزید. هر قطعه را با طلای باقیمانده برای فرو بردن مجدد در اسید ذخیره کنید. آب را در فیلتر بریزید تا گرد و غبار طلا جمع شود و پوسته ها را با آب بشویید. آنها را با متانول بشویید، سپس دوباره با آب بشویید تا باقیمانده ها شسته شوند.

طلا را ذوب کنید

با پوشیدن لباس‌ ها، کفش و عینک‌ های محافظ و مقاوم در برابر شعله، یک کاسه سفالی را با یک مشعل دمنده گرم کنید. مقداری بوراکس اضافه کنید. این امر طلا را قادر می سازد تا در دمای کمتر از ۱۰۶۴ درجه سانتی گراد ذوب شود. وقتی بوراکس شروع به نرم شدن کرد، تکه های طلا را اضافه کنید. آنقدر حرارت دهید تا تکه ها به صورت یک مهره طلا ذوب شوند. سپس آن را ختک کنید.

استخراج طلا با اسید

برای استخراج طلا با اسید به تیزاب سلطانی نیاز دارید که حاوی مخلوطی از اسید نیتریک و اسید کلریدریک است. این ترکیب طلا را حل می کند و با فیلتر کردن می توانید آن را جداسازی کنید.

استخراج طلا از لامپ

لامپ سوخته جزء ضایعات الکترونیکی به حساب می آید که ممکن است حاوی طلا و سایر فلزات ارزشمند باشد. برای این منظور پس جداسازی شیشه ها باید سایر قسمت ها را در تیزاب سرطانی قرار دهید تا طلا را حل و قابل استخراج کند.

استخراج طلا با سرکه

استخراج طلا با سرکه یکی از روش های جدید و سبزی است که هیچ تاثیری نامطلوبی بر محیط زیست ندارد. با استفاده از این روش می توان از خطرات مواد شیمیایی سمی مانند اسید سیانوریک نیز در امان بود.

استخراج طلا از خاک سولفیدی

انسان ها همواره در طول تاریخ به دنبال استخراج طلا و بهره برداری از این فلز ارزشمند بوده اند. استخراج طلا از خاک سولفیدی یکی از روش هایی که با تکنیک های مختلف امکان پذیر است.

استخراج طلا با وایتکس

استخراج طلا با تیزاب سلطانی بسیار رایج است. جالب است بدانید که وایتکس (هیپوکلریت سدیم) و محلول جوهرنمک (اسید کلریدریک) است. این محلول قدرت کمتری نسبت به روش های رایج استخراج طلا دارد اما می توان در برخی شرایط از آن استفاده کرد.

استخراج طلا با کلر

کلر یکی از ترکیبات شیمیایی پرکاربردی است که می توان از آن مخلوط با سایر مواد شیمیایی برای استخراج طلا استفاده کرد. اگرچه این روش خیلی رایج نیست اما می توان از آن استفاده کرد.

استخراج طلا از برد

استخراج  طلا از ضایعات الکترونیکی یکی از روش های پرکاربرد بازیافت فلزات ارزشمندی مانند طلا است. در روش استخراج طلا خانگی برد کامپیوتر و موبایل معمولا با تیزاب سلطانی مورد آزمایش قرار می گیرند. استخراج طلا خانگی از این وسیله ها بسیار رایج است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید