تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

همه چیز درباره سولفات مس کشاورزی

مقالات (عمومی)
همه چیز درباره سولفات مس کشاورزی

سولفات مس یک ترکیب معدنی است که گوگرد را با مس ترکیب می کند. این ماده می تواند باکتری ها، جلبک ها، ریشه ها، گیاهان، حلزون ها و قارچ ها را از بین ببرد. سمیت سولفات مس بستگی به میزان آن مس دارد. مس یک ماده معدنی اساسی است. این ماده در محیط، برخی مواد غذایی و آب یافت می شود. سولفات مس کشاورزی از سال ۱۹۵۶ برای استفاده در محصولات سموم دفع آفات در ایالات متحده به ثبت رسیده است.

چه محصولات کشاورزی سولفات مس دارند؟

محصولاتی که حاوی سولفات مس هستند می توانند در دسته بندی مایعات، غبارها یا کریستال ها باشند. ده ها محصول فعال حاوی سولفات مس در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. برخی از این موارد برای استفاده در کشاورزی ارگانیک تصویب شده است.

نحوه تاثیر سولفات مس کشاورزی چگونه است؟

مس موجود در سولفات مس به پروتئین های قارچ ها و جلبک ها متصل می شود. این امر به سلول ها آسیب می زند و باعث نشت مواد اساسی از آن ها و در نهایت مرگ می شود. در حلزون ها، مس عملکرد طبیعی سلول ها و آنزیم های پوستی را مختل می کند و آن ها را از بین برده یا دور می کند.

دستورالعمل های ایمنی هنگام کار با مس سولفات کشاورزی

اگر در حال استفاده از سولفات مس هستید و به هر نحوی ممکن است با پوست و دست شما در تماس باشد، امکان تنفس و استنشاق آن و یا بلع و نوشیدن آن وجود دارد. حتی ممکن است این ماده به دست شما برخورد کرده باشد اما بدون شستن دست و صورت خود سیگار بکشید یا خوراکی یا نوشیدنی بخورید ممکن است سولفات مس وارد بدن شما شود. بنابراین با رعایت دقیق تمام دستورالعمل های برچسب محصول، می توانید تماس بی مورد با این ماده را کاهش دهید.

علائم مسمومیت با سولفات مس کشاورزی چیست؟

سولفات مس می تواند باعث تحریک شدید چشم شود. خوردن مقادیر زیادی از این ماده می تواند منجر به حالت تهو ، استفراغ و آسیب به بافت های بدن، سلول های خونی، کبد و کلیه ها شود. با قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی از آن، شوک و مرگ ممکن است رخ دهد.

سولفات مس به روش مشابهی روی حیوانات تأثیر می گذارد. علائم مسمومیت در حیوانات شامل عدم اشتها، استفراغ، کم آبی، شوک و مرگ است. اسهال و استفراغ ممکن است رنگ سبز تا آبی در حیوانات داشته باشد.

وقتی سولفات مس وارد بدن می شود چه اتفاقی می افتد؟

مس یک عنصر اساسی است و برای حمایت از سلامت بدن لازم است. بدن انسان محیط داخلی خود را برای حفظ تعادل مس تنظیم می کند. در صورتی که مقادیر مس به صورت خوراکی یا استنشاق وارد بدن شود در آن جذب می شود. سپس به سرعت وارد جریان خون می شود. هنگامی که مس در داخل بدن جریان می یابد به پروتئین ها متصل می شود و وارد اندام های مختلف می شود.

مس اضافی دفع می شود و غالباً در بدن ذخیره نمی شود. این ماده را می توان در کبد جمع کرد اما در ترشحات معده، استخوان، مغز، مو، قلب، روده، کلیه ها، ماهیچه ها، ناخن ها، پوست و طحال نیز وجود دارد. مس عمدتا از طریق مدفوع دفع می شود. مقادیر کمی نیز در مو و ناخن ها از بین می رود. در یک مطالعه، محققان دریافتند که نیمی از دوز زیاد مس ممکن است از ۱۳ تا ۳۳ روز در بدن باقی بماند.

آیا کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به سولفات مس حساس تر هستند؟

ممکن است کودکان نسبت به بزرگسالان نسبت به سموم دفع آفات حساس تر باشند. با این حال، در حال حاضر هیچ داده ای وجود ندارد که نشان دهد کودکان حساسیت خاصی به سولفات مس دارند.

سرنوشت سولفات مس در محیط چیست؟

مس به طور طبیعی در محیط وجود دارد بنابراین اگر مقداری از آن وارد محیط شود توسط خاک جذب می شود. سولفات مس در آب بسیار محلول است و می تواند به رسوبات متصل شود.این ماده توسط گیاهان جذب و تنطیم می شود زیرا یک ماده معدنی اساسی است. اما مقادیر بسیار زیاد مس می تواند برای گیاهان سمی باشد زیرا باعث مهار فتوسنتز در آن ها می شود.

آیا سولفات مس می تواند بر پرندگان، ماهی یا سایر حیوانات وحشی تأثیر بگذارد؟

ایالات متحده آمریکا EPA مس را عملاً برای زنبورها غیر سمی و برای پرندگان نسبتاً سمی می داند. مطالعات انجام شده با چندین گونه آبزی دریافته است که مس برای ماهی ها و آبزیان بسیار سمی است. کاهش اکسیژن و افزایش تلفات به عنوان علت مرگ بیشتر ماهی های استخری و رودخانه ای ذکر شده است. حتی غلظت اندک مس نیز می تواند برای ماهی ها و ارگانیسم های آب مضر باشد بنابراین برای محافظت از محیط زیست همیشه دستورالعمل های برچسب روی بسته بندی های سولفات مس را مطالعه کنید.

از کجا سولفات مس کشاورزی بخرم؟

اگر قصد خرید سولفات مس کشاورزی دارید می توانید به فروشگاه جهان شیمی مراجعه کنید و هر مقدار از این ماده را خواستید سفارش دهید. اگر در خصوص خرید این ماده یا هر ماده شیمیایی دگیری سوالی دارید میت وانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید