تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

همه چیز در مورد کلر مایع برای استخر

شیمیایی
همه چیز در مورد کلر مایع برای استخر

کلر مایع متاسفانه یکی از انواع کلرهای موجود در بازار ایران بخاطر گرانی پودر کلر و قرص کلر برای ضد عفونی کردن آب استخرهای شنا است. کلر مایع همان وایتکس یا آب ژاول است که به علت ارزانی و عدم آگاهی مصرف کنندگان از مضرات آن چند سالی است در خیلی از جاها فروخته میشود. البته امروزه بعلت گرانی پودر کلر و قرص کلر تقلب در آنها نیز زیاد شده است که توصیه میشود از واردکنندگان معتبر و شرکت های معتبر که تخصص کافی دارند تهیه نمایید تا هر چایی که براحتی در دسترس شما مثل ابزار یراق فروشی های سر راه و فروشگاه در دسترس و یا خرید قرص کلر و پودر کلر از دیجی کالا و امثالهم تخصص کافی و نظارت لازم را ندارند.

کلر مایع یا وایتکس با فرمولاسیون هیپوکلریت سدیم است و برای ضدعفونی آب استخر نمی باشد پودر کلر یا هیپوکلریت کلسیم است هر ماده ای کار در ترکیبش کلر داشته باشد برای ضد عفونی آب نیست مثال ساده آن نمک طعام یا کلرید سدیم است هرجند که لعلت گرانی استفاده از نمک هم در بعضی از استخرهای عمومی در کنار استفاده از کلر مایع یا آب ژاول امروزه زیاد دیده مشود نشانه واضح آن طعم شور آب بعضی از استخرها است.

اختلاف کلر مایع یا وایتکس با پودر کلر استخر
اختلاف کلر مایع یا وایتکس با پودر کلر استخر

سلامتی شناگر و خانواده در استخرهای شخصی بر هزینه معمولا” اولویت دارد کمی مطالعه و تخقیق و خرید کلر از جای مطمئن مقدور میباشد بر خلاف اینکه در استخرهای عمومی برای صاحبان استخر معمولا هزینه کمتر اولویت دارد. با توجه به فعالیت گسترده ما در واردات و فروش انواع کلر در کل ایران با حجمهای بالا این مسئله که حتی در بهترین و گرانترین استخرهای پایتخت هم استفاده از پودرهای کلر ارزان مرسوم است دیده میشود.

هزینه و مشکلات تحمیل شده در استفاده از استخرهای عمومی بر تمام شناگران دائمی این استخرها پوشیده نیست همچون خشکی و خارش , مشکلات پوستی و مشکلات تنفسی و چشمی, تغییر رنگ مو خانمها و رنگ مایو و حوله ها و نیز پوسیده شدن و خرابی زود به زود مایو و کلاه شنا در استخرها عمومی میتوان اشاره کرد.

استفاده نکردن هیچ ماده ضد عفونی کننده ای از استفاده کلر مایع و حتی کلرهای کم کیفیت و قلابی بهتر است این همیشه یک اصل است که بهتر است یاد شما باشد.

کلر در واقع اصلی ترین ماده شیمیایی است که مردم به منظور حفظ پاکیزگی استخرهای خود استفاده می کنند. کلر یک عنصر شیمیایی است که باکتری های مضر را در دز مناسب استفاده کاملا از بین می روند.

همانطور که احتمالاً می دانید  این ماده شیمیایی در سفید کننده ها و سایر پاک کننده های خانگی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در نمک (NaCl) یافت می شود و به طور طبیعی در اقیانوس ها و سایر ترکیبات وجود دارد.

برای استخرهای شنا می توان از آن به صورت جامد گرانولی (هیپوکلریت کلسیم) یا مایع (هیپوکلریت سدیم) استفاده کرد. در این مقاله در رابطه با کلر مایع برای استخر صحبت خواهیم کرد لطفا ما را همراهی کنید.

معایب و مزایای استفاده از کلر مایع برای استخر چیست؟

هیپوکلریت سدیم یا کلر مایع با داشتن ۵ تا ۱۷% کلر امکان ضد عفونی آب استخر را حتی با استفاده مقدار زیاد برای شنا ندارد استخرهای عمومی بدور از چشم اداره بهداشت بعلت ارزانی از آن استفاده میکنند که غیر قانونی و عیر بهداشتی میباشد.

همه چیز در مورد کلر مایع و روش استفاده از آن در استخر

همه چیز در مورد کلر مایع برای استخر

روش استفاده از پودرهای کلر در استخر

پودر کلر یا هیپوکلریت کلسیم بر خلاف قرص های کلر و کلرهی نیو فرمولاسیون ۱۰۰% محلول در آب شکل تثبیت شده کلر نیست بنابراین باید بعد از تاریک شدن هوا به استخر اضافه شود تا نور آفتاب آن را از بین نبرد. توصیه می شود که هنگام استفاده از کلر تثبیت نشده ، میزان کلر آزاد استخر خود را بالاتر از (ppm 1 در میلیون) نگه دارید. اگر میزان کلر موجود در استخر به بیش از  ppm 3 افزایش یابد، خطر سوزش چشم و پوست برای شناگران وجود دارد.

نگه داشتن کلر در سطح سالم صرفاً با آزمایش منظم آب و افزودن کلر فقط در صورت لزوم امکان پذیر است. هنگامی که تشخیص دادید که باید کلر به آب اضافه شود با روشن نمودن پمپ استخر ، پودر کلر را به آرامی در انتهای عمق استخر بریزید. برای اینکه کلر در استخر در گردش باشد ، یک شب پمپ را روشن بگذارید. تا کاهش سطح کلر به زیر  ppm 3 وارد استخر نشوید!

چه مقدار پودر کلر باید به استخر شنا اضافه کرد؟

مقدار مورد نیاز پودر کلر متفاوت است. اول از همه میزان آب استخر خودتان را محاسبه کنید سپس باید سطح کلر استخر را آزمایش کنید تا مقدار آن تعیین شود. در صورت استفاده قرص کلر هر عدد برای حدود ۱۰ هزار لیتر آب استخر خواهد بود ، بنابراین اگر استخر شما بزرگ است ، به تعداد قرض بیشتری نیاز خواهید داشت.

اکنون ، فقط دستورالعمل های سازنده را برای افزایش مقدار کلر و رسیدن به سطح مورد نظر خود دنبال کنید. اگر هنوز کمی گیج هستید ، می توانید از مشاوره ما استفاده کنید.

 

فرق کلر مایع (وایتکس) با  پودر کلر چیست؟

سطح کلر مایع نسبت به فرم پودری آن از pH بالاتری برخوردار است. این ماده توسط صاحبان استخرهای تجاری یا استخرهای خانگی حساس به قیمت مورد استفاده قرار می گیرد و از پودر کلر ارزان تر است، از نظر اقتصادی به دلیل قیمت کلر مایع برای استخر منطقی تر به نظر میرسد اما در واقع برای سلامتی مضر است و هزینه تحمیلی استفاده از آن به شناگرها خیلی خیلی بیشتر از این صرفه جویی است.

کلر  تثبیت نمی شود بنابراین در استخرهای روباز معمولاً باید اسید سیانوریک (قرص های کلر و کلرهای نیو فرمولاسیون ۹۰%) استفاده کنید تا از آفتاب در امان باشد و باعث خوردگی استخر نشود. پودر کلر و قرص کلر گرانتر از کلر مایع یا وایتکس است، اما آب را ضد عفونی کامل و مناسب با کمترین ضرر برای شناگر میکند.

کلر مایع دارای چگالی بیشتری نسبت به آب است و همیشه در کف آن قرار می گیرد.  که موجب خوردگی رنگ کف استخر خواهد شد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید