تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

معرفی محصولات حاوی سوکرالوز

مقالات (عمومی)
معرفی محصولات حاوی سوکرالوز

سوکرالوز نوعی شیرین کننده مصنوعی بدون کالری است که در چندین سال گذشته به عنوان جایگزینی برای شکر در محصولات و مواد غذایی مختلف شناخته شده است. ما در اینجا قصد داریم به معرفی محصولات حاوی سوکرالوز بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

سوکرالوز در تولید بستنی

بستنی یک خوراکی بسیار پیچیده است که از چربی، پروتئین کلوئیدی، محلول لاکتوز و امولسیون تشکیل شده است. به دلیل همه گیر شدن معضل چاقی و اضافه وزن بسیاری از افراد به دنبال محصولات کم کالری و کم چربی هستند؛ بنابراین کارخانه های تولید کننده بستنی به فکر تولید بستنی های بدون چربی افتادند و در تهیه بستنی بدون چربی از شیر، سوکرالوز، سوربیتول، مالتودکسترین، کرم و … استفاده کردند.

بستنی یکی از محصولات حاوی سوکرالوز است که در اکثر کشورها اعم از کشورهای آسیایی، اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا از آن استفاده می شود.

یکی از مزایای مصرف سوکرالوز در مقایسه با ساکارز این است که این شیرین کننده مصنوعی حدود ۶۰۰ برابر شیرین تر از شکر است و باعث پوسیدگی دندان ها نمی شود. استفاده از شیرین کننده های کم کالری در تولید بستنی مانند سوکرالوز و سوربیتول باعث می شود که این خوراکی کالری کمتری به نسبت زمانی که از ساکارز استفاده می شود، داشته باشد.

سوکرالوز در تولید انواع کمپوت میوه و مربا

یکی دیگر از محصولات حاوی سوکرالوز انواع کمپوت میوه است از این شیرین کننده مصنوعی به منظور شیرین کردن آب مورد استفاده برای پوشاندن میوه ها در هنگام کمپوت کردن استفاده می شود.

همچنین از سوکرالوز به عنوان شیرین کننده در مربا و ژله نیز استفاده می شود. با استفاده از این شیرین کننده مصنوعی برای تهیه مربا و ژله به هیچ وجه به قند نیاز ندارید.

سوکرالوز در تولید کیک، کوکی و پودینگ

همان طور که گفتیم سوکرالوز نوعی شیرین کننده مصنوعی است که جایگزین قند و شکر است. این شیرین کننده به طور کاملا اتفاقی در سال ۱۹۷۶ توسط یک محقق کشف شد.

به غیر از بستنی، ژله، کمپوت میوه و مربا در طیف گسترده ای از دسرها، کیک ها، کوکی ها و پودینگ ها نیز از سوکرالوز استفاده می شود.

محصولات حاوی سوکرالوز بسیار متنوع هستند. زیرا این شیرین کننده مصنوعی از نظر طعم شباهت بسیار زیادی به قند و شکر دارد و در مقابل حرارت نیز خاصیت خود را حفظ می کند.

سوکرالوز در تولید آدامس، شکلات و آبنبات

یکی از اصول رژیم های لاغری سالم این است که قندهای حاوی شکر را با محصولاتی که حاوی شیرین کننده های مصنوعی اعم از سوکرالوز هستند، ترکیب کنید است. بیشتر آبنبات ها کالری، کربوهیدرات و چربی بالایی دارند به همین دلیل تولید کننده های به فکر تولید آبنبات های بدون قند با سوکرالوز و سایر شیرین کننده های مصنوعی افتادند که ضمن داشتن طعم شیرینی، کم کالری، بدون چربی و با کربوهیدرات پایین باشند.

کاربرد سوکرالوز در صنایع غذایی مختلفی بسیار گسترده شده است به طوری که از این شیرین کننده های مصنوعی که کالری کمی دارد در تهیه محصولات مختلف اعم از آدامس، شکلات، آبنبات و … استفاده می شود.

شایان ذکر است که مصرف سوکرالوز برای بیماران دیابتی نیز بی خطر است و هیچ تاثیری بر سطح انسولین خون آنها نخواهد داشت.

از طرفی چون سوکرالوز هیچ تاثیر منفی بر پوسیدگی دندان ها ندارد و می توان با خیال راحت از این ماده در تولید محصولاتی همچون آدامس، شکلات و آبنبات استفاده کرد.

نوشیدنی های حاوی سوکرالوز کدامند؟

استفاده از سوکرالوز در تولید مواد غذایی مختلف به عنوان یک شیرین کننده کم کالری، ده ها سال است که مورد استفاده قرار می گیرد.

سوکرالوز نوعی شیرین کننده مصنوعی بدون کالری و کم کربوهیدرات است که در انواع غذاها و نوشیدنی ها اعم از آدامس، آبنبات، کمپوت میوه، کنسرو، محصولات لبنی، شربت، چاشنی ها و …  از آن استفاده می شود.

نوشیدنی هایی مثل نوشابه قند بسیار زیادی دارند که منبع کالری و شکر اضافی هستند. این نوشیدنی ها به ویژه در کودکان زمینه ساز چاقی و اضافه وزن است. یک جایگزین شیرین کننده مانند سوکرالوز بهترین گزینه به عنوان شیرین کننده نوشابه ها و سایر نوشیدنی هاست. کوکا کولا و پپسی جزء شرکت های بزرگی هستند که از سوکرالوز در تولید برخی از نوشیدنی های خود استفاده می کنند. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و تولید کنندگان نوشیدنی نیز در تولید آب های طعم دار، نوشیدنی های میوه ای، چای ها، نوشیدنی های انرژی زا و … از سوکرالوز استفاده می کند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید