تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

سبد قرص کلر استخر چیست و چه کاربردی دارد؟

مقالات (عمومی)
سبد قرص کلر استخر چیست و چه کاربردی دارد؟

از کلر به منظور ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می شود. کلر انواع مختلفی دارد که شامل قرص کلر، پودر کلر، گرانول و مایع است. در مواقعی که از قرص کلر برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می شود؛ استفاده از سبد قرص کلر استخر هم توصیه می شود، اما چرا؟ به دلیل اینکه سبد قرص کلر بر روی سطح آب شناور می ماند و پخش قرص کلر به تدریج انجام می شود، در این صورت قرص با بدنه استخر و کف استخر تماس مستقیم ندارد و از پوسیدگی و تغییر رنگ کف و بدنه استخر جلوگیری می کند، همچنین از طرفی در صورت استفاده از این محصول سلامت شناگران هم به خطر نمی افتد.

سبد قرص کلر استخر چیست؟

همان طور که در بخش مقدمه گفتیم، در صورتی که قرص های کلر به طور مستقیم در آب انداخته شود علاوه بر اینکه می تواند به کف و بدنه استخر آسیب وارد کند برای سلامت شناگران نیز خطرناک است. صاحبان استخر قرص های کلر را با استفاده از سبد قرص کلر یا دیسپنسر شناور یا تغذیه خودکار به آب اضافه می کنند. در این شرایط سطح کلر در ۱ الی ۲ میلی گرم در لیتر حفظ می شود.

ظرفیت و اندازه سبدهای قرص کلر متنوع است و می توان در هر کدام از آنها تعداد مشخصی از قرص های کلر استفاده کرد. اصولا جنس سبد قرص کلر استخر از پلاستیک های فشرده بسیار مرغوب است که سازگاری بالایی با دمای آب و مقاوم در برابر ضربه است. شیارهای موجود بر روی روی بدنه این محصول، ورود و خروج آب را تنظیم می کند. همچنین این سبدها مجهز به حلقه کنترل قابل تنظیم هستند که آزادسازی متعادل کلر را انجام می دهند. همچنین درب آنها یک قفل دارد که از خارج شدن قرص از داخل آن جلوگیری می کند.

طراحی سبدهای قرص کلر به گونه ای است که بر روی سطح شناور می مانند و به تدریج پخش قرص کلر را انجام می دهند.

چگونه باید از سبد قرص کلر استخر استفاده کنیم؟

از این محصول به عنوان دستگاه تغذیه کننده یا پخش کننده کلر شناور نیز یاد می شود. این سبدها ابعاد مختلفی دارند و قرص کلر بزرگ تا کوچک در آنها جای می گیرد و باعث حل شدن تدریجی قرص داخل آب استخر می شود. استفاده از این سبدها هیچ گونه خطری ندارد اما توصیه می شود که در هنگام شنا، سبد قرص کلر را استخر خارج کنید. برای استفاده از این محصول این مراحل را طی کنید:

  1.  برای استفاده از این سبد سطح ph استخر باید بین ۷.۲ تا ۷.۶ باشد.
  2. قفل سبد قرص کلر را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت می توانید باز کنید.
  3. بخش بالایی را بلند کنید و آن از بخش پایینی دیسپنسر جدا کنید. درب بالایی را کنار بگذارید.
  4. در صورتی که سبد مجهز به صفحه ای برای فیلتر کردن تکه های کوچک قرص کلر است، صفحه نمایش فنجانی شکل داخلی اختیار را وارد کنید.
  5.  قرص کلر را داخل سبد قرار دهید.
  6.  سپس درب سبد را ببندید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل شود. در صورتی که به درستی این کار را انجام دهید، صدای کلیک می شنوید.
  7. حلقه پلاستیکی پایه سبد را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. هر چه شیارهای حلقه پایه بازتر باشند، کلر بیشتری آزاد می شود.
  8.  قسمت پایین سبد قرص کلر را برای چند ثانیه به طور کامل در زیر آب قرار دهید تا هوا از دستگاه خارج شود و سپس آن را رها کنید.
  9. روزانه سطح کلر استخر را تست کنید و در صورتی که نیاز بود حلقه پایینی را تنظیم کنید تا کلر بیشتر یا کمتری وارد آب شود.
  10. پس از گذشت ۲ الی ۴ روز، سبد را به قسمت دیگر استخر متصل کنید و یا آن را به طور کامل در آب شناور کنید.

قیمت سبد قرص کلر استخر چقدر است؟

قیمت سبد قرص کلر استخر چندان بالا نیست و می توانید آن را به صورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه های تجهیزات استخر تهیه کنید. البته قیمت سبد قرص کلر به نسبت برند و کشور تولید کننده می تواند متنوع باشد.

کلام آخر

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نگهداری استخر مد نظر داشته باشید این است که آب استخر باید کاملا ضدعفونی و عاری از هرگونه میکروب و باکتری باشد که این مهم در صورت استفاده از کلر استخری امکان پذیر است. کلر را می توان با روش های مختلف به آب اضافه کرد که یکی از این روش ها قرص کلر است؛ در صورت استفاده از قرص کلر باید از سبد قرص کلر نیز باید استفاده شود تا از آسیب رسیدن به سطوح استخر جلوگیری شود و سلامت شناگران به خطر نیفتد.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید