تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

کلر ایرانی در چه شهرهایی تولید می شوند؟

مقالات (عمومی)
کلر ایرانی در چه شهرهایی تولید می شوند؟

کلر نوعی ماده گندزدا است که کاربردهای بسیار متنوعی دارد. کلرهای خارجی و ایرانی موجود در بازار بسیار متنوع هستند و اغلب به نام پرکلرین شناخته می شوند. ما در این مقاله از جهان شیمی قصد داریم به طور خاص درباره اینکه کلر ایرانی در چه شهرهایی تولید می شوند؟ صحبت کنیم. 

از انواع کلر ایرانی برای ضدعفونی کردن آب و فاضلاب، آب استخر، اماکن عمومی و … استفاده می شود. توجه داشته باشید که انواع کلر ایرانی یکی از پرکاربردترین کلرها در صنعت هستند و قیمت کلر ایرانی نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی متفاوت است؛ شرکت تولید کننده کلر و درجه خلوص آن تاثیر بسیار زیادی بر قیمت آن محصول دارد. کلر ایرانی تبریز، اصفهان، سمنان و … از جمله معروف ترین انواع کلرهای ایرانی هستند. در ادامه بیشتر درباره شرکت های تولید کننده کلر ایرانی صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید. 

کلر ایرانی چیست؟

به پودر کلر استخر ۶۵ درصد ایرانی کلر پودری، هیپوکلریت کلسیم و پرکلرین هم گفته می شود. کلر ایرانی نوعی ماده شیمیایی به رنگ آبی سفید است که خاصیت گندزدایی و ضدعفونی کنندگی دارد. از کلر ایرانی می توان برای ضدعفونی کردن آب استخرها استفاده کرد. از جمله سایر کابردهای کلر ایرانی می توان به ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی، ظروف، آب آشامیدنی و اماکن عمومی آلوده مثل بیمارستان و ورزشگاه اشاره کرد. 

کلر در ایران چگونه تولید می شود؟

به منظور تولید کلر ایرانی از روش الکترولیز محلول آب نمک استفاده می شود. تولید انبوه کلر در اماکن صنعتی به روش الکترولیز سلول جیوه انجام می شود که نیازمند انرژی زیادی است. الکترولیز سلول دیافراگم یکی دیگر از روش های تولید کلر ایرانی است که در این روش به انرژی کمتری به نسبت الکترولیز سلول جیوه نیاز است. 

الکترولیز غشایی پیشرفته ترین روش برای تولید کلر ایرانی است که در آن از ممبران پلاستیکی به عنوان فیلتر استفاده می شود. این فیلتر از ورود برخی ذرات به آب جلوگیری می کند و تنها مولکول های آب اجازه عبور از فیلتر ممبران را دارند. 

کاربرد پودر کلر ایرانی چیست؟

  • در تصفیه خانه های کوچک آب و فاضلاب روستایی استفاده می شود.
  • برای ضدعفونی کردن اماکن عمومی استفاده می شود.
  • به منظور تولید مواد ضدعفونی کننده و سفید کننده استفاده می شود.
  • برای شست و شوی میوه ها و سبزیجات قبل از بسته بندی استفاده می شود.
  • به منظور ضدعفونی کردن فاضلاب های بیمارستانی و منازل استفاده می شود.
  • برای ضدعفونی و گندزدایی آب استخرها استفاده می شود.
  • در صنعت رنگرزی و نساجی استفاده می شود.
  • به منظور تولید فرآورده های نفتی و پلاستیک از کلر ایرانی استفاده می شود.
  • در صنعت کشاورزی، نظامی، پزشکی، صنایع نظامی و … از این ماده استفاده می شود.

تولید کنندگان کلر ایرانی

پس از اینکه با اینکه دقیقا کلر ایرانی چیست؟ چگونه ساخته می شود و کاربرد آن چیست؟ نوبت آن می رسد که به جواب این سوال بپردازیم که کلر ایرانی در چه شهرهایی تولید می شوند؟ از جمله تولید کنندگان کلر ایرانی عبارتند از:

کلر ایرانی پارس تبریز

کلر ایرانی پارس تبریز عملکرد پایدار و راندمان بالایی دارد و به شکل پودر، گرانول و قرص کلر در بازار عرضه می شود. بنابراین یکی از شهرهایی که کلر ایرانی تولید می کند، تبریز است. از کلر پارس تبریز به منظور کلر زنی آب استخر استفاده می شود. این محصول با سرعت بالایی تمامی ویروس ها و باکتری های آب را از بین می برد و از آلوده شدن آب تا مدت ها جلوگیری می کند. شایان ذکر است که قیمت کلر ایرانی پارس تبریز به نسبت نمونه های خارجی بسیار کمتر است. 

کلر ایرانی اصفهان

در قسمت قبلی در جواب این سوال که کلر ایرانی در چه شهرهایی تولید می شوند؟ شهر تبریز را آوردیم و حال نوبت اصفهان است. این محصول باعث ضدعفونی شدن آب شده و باکتری ها و سایر عوامل آلودگی آن را از بین می برد. کلر ایرانی اصفهان حاوی ترکیباتی است که جلبک کش هستند و باعث شفاف شدن آب استخر می شود. 

نیرو کلر اصفهان

کلر سمنان

یکی از بهترین انواع کلر ایرانی، کلر سمنان است. این محصول یک ماده ضدعفونی کننده سریع برای آب استخرها است. شایان ذکر است که از کلر ایرانی سمنان، به منظور ضدعفونی کردن و مراقبت های بهداشتی اماکن سخت نیز استفاده می شود. این محصول به صورت محلول است و برای مدت زمان طولانی از آب استخر محافظت می کند. 

قیمت خرید و فروش کلر ایرانی چقدر است؟

قیمت خرید و فروش کلر ایرانی با توجه به حجم و درجه خلوصی که دارد قیمت متفاوتی دارد. کلرهای ایرانی در بسته های ۲۵، ۳۰ و ۴۵ کیلوگرمی با درجه خلوص ۶۰ و ۶۵ درصد به بازار عرضه می شود. اما به طور کلی قیمت کلر ایرانی از کلرهای خارجی کمتر است. 

کلر ایرانی از کجا بخرم؟

برای خرید کلر ایرانی می توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری به شرکت جهان شیمی مراجعه کنید. این شرکت از سال ۱۳۷۰ در پایتخت تاسیس شده است و به صورت تخصصی در زمینه واردات و فروش مواد اولیه شیمیایی اعم از انواع کلر ایرانی و خارجی فعالیت می کند. در صورت خرید کلر ایرانی از این شرکت می توانید با کیفیت ترین انواع کلر ایرانی را با قیمت مناسب، در اسرع وقت در هر نقطه از کشور عزیزمان ایران هستید، دریافت کنید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید