تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

قرص کلر یا پودر کلر، کدام بهتر است؟

شیمیایی مقالات (عمومی)
قرص کلر یا پودر کلر، کدام بهتر است؟

یکی از بهترین روش ها برای تمیز نگه داشتن استخر و ضدعفونی کردن آن استفاده از کلر استخری است. انواع کلر استخری شامل قرص کلر و پودر کلر است. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که قرص کلر یا پودر کلر، کدام بهتر است؟

قرص کلر به تدریج در آب حل می شود و معمولا نیاز به استفاده از سبد قرص کلر یا شناورهای اتوماتیک دارد اما در حالی که پودر کلر سریع تر در آب حل می شود و به طور مستقیم به آب اضافه می شود. اگر در انتخاب پودر کلر یا قرص کلر برای استخر خود تردید دارید در ادامه با ما همراه باشید. 

نحوه کارکرد قرص کلر

به دلیل اینکه قرص های کلر غلظت بسیار بالایی دارند و اصولا حدود ۹۰ درصد از محتویات آنها را کلر تشکیل می دهد؛ به همین دلیل دیرتر از پودر کلر در آب حل می شود.

یکی از مزایای استفاده از قرص کلر این است که نیازی به اندازه گیری دقیق سطح کلر و ph استخر نیست. فقط کافی است از تعداد قرص های توصیه شده استفاده کنید. 

صاحبان استخر از سبد قرص کلر برای پخش شدن بهتر قرص کلر استفاده می کنند. 

قرص کلر استخر

نحوه کارکرد پودر کلر

در انتخاب قرص کلر یا پودر کلر باید به این موضوع توجه داشته باشید، که پودر کلر برخلاف قرص کلر به سادگی در آب حل می شود. غلظت پودر کلر حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است که در مقایسه با قرص کلر کمتر است و راحت تر در آب حل می شود. 

به دلیل اینکه پودر کلر سریع در آب حل می شود، بنابراین خیلی سریع تر با باکتری ها و عوامل بیماری زا مقابله می کند. از پودر کلر اصولا به عنوان شوک درمانی برای استخرها استفاده می شود. 

اضافه کردن پودر کلر در استخر به دو شکل انجام می شود. هم می توانید به صورت مستقیم پودر کلر را به استخر اضافه کنید و یا اینکه مقداری از آن را در یک ظرف حل کنید و سپس به استخر اضافه کنید. 

کلر استخر

مزایای قرص کلر چیست؟

ترجیح اکثر صاحبان استخر استفاده از قرص کلر است؛ زیرا به نسبت پودر، درصد بیشتری کلر دارد. یکی دیگر از دلایلی که بین قرص کلر یا پودر استخر، بسیاری از افراد قرص کلر را ترجیح می دهند این است که صاحبان استخر برای ضدعفونی کردن آب استخر دردسر کمتری دارند. مگر اینکه بارندگی رخ دهد و ph استخر را تغییر دهد. 

مزایای پودر کلر استخر چیست؟

اکثر صاحبان استخر هم از قرص کلر و هم پودر کلر استفاده می کنند. برای مثال در هنگام شروع استفاده از استخر از پودر کلر استفاده می کنند، زیرا سریع تر باعث پاکسازی استخر می شوند. همچنین در صورتی که ۱ یا ۳ هفته نتوانسته اید استخرتان را ضدعفونی کنید، پودر کلر سریع ترین روش برای ضدعفونی کردن استخر است. بنابراین اگر به دنبال سریع ترین روش ضدعفونی کردن استخر بین پودر کلر یا قرص کلر هستید، پودر کلر گزینه مناسبی است. 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کلر

تفاوت قرص کلر یا پودر کلر از نظر اثر بخشی

قرص کلر و پودر کلر هر دو در از بین بردن باکتری های و سایر عوامل بیماری زا در آب موثر هستند اما یکی از تفاوت های اساسی بین قرص کلر و پودر کلر این است که قرص های کلر دیرتر در آب حل می شوند و بنابراین در از بین بردن سریع باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها در آب موثر نیستند. 

نکات بسیار مهم در هنگام خرید قرص کلر و پودر کلر

در هنگام خرید قرص کلر و پودر کلر به موارد زیر توجه داشته باشید:

هزینه

قرص کلر در مقایسه با پودر کلر ارزان تر است و اگر به دنبال انتخاب ارزان ترین روش کلر زنی بین قرص کلر و پودر کلر هستید، قرص کلر برای شما بهترین گزینه است. 

ایمنی

به دلیل اینکه کلر یک ماده شیمیایی بسیار قوی است و باعث تحریک پوست و چشم می شود. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام استفاده از آن از دستکش و محافظ چشمی استفاده شود. به همین دلیل قرص ها ایمن تر هستند و نیاز به حل کردن در آب ندارند.

نگهداری

انواع کلر اعم از قرص کلر و پودر کلر باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند، زیرا در صورتی که این مواد در دمای شدید یا معرض نور خورشید قرار گیرند اثر بخشی خود را از دست می دهند. 

اندازه استخر

اندازه استخر هم تاثیر بسزایی در انتخاب بین پودر کلر یا قرص کلر دارد. در صورتی که استخر کوچکی دارید قرص کلر برای شما گزینه بهتری است اما اگر استخر بزرگی دارید بهترین گزینه استفاده از پودر کلر برای از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های استخر استفاده کنید. 

کلام آخر

قرص کلر و پودر کلر هر دو از جمله محصولات بسیار موثر در پاکسازی استخرها هستند. در واقع انتخاب بین قرص کلر یا پودر کلر به ترجیح شخصی شما، مساحت استخر و شرایط استخر شنا بستگی دارد. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید