تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

قرص سوکرالوز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

مقالات (عمومی)
قرص سوکرالوز چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

قرص سوکرالوز نوعی شیرین کننده است و از آن به جای شکر استفاده می شود که به نسبت شکر، کالری و کربوهیدرات بسیار کمتری دارد و برخلاف شکر باعث افزایش قندخون نمی شود. طعم سوکرالوز دقیقا مشابه شکر است و پس از مصرف آن، طعم ناخوشایندی در دهان ایجاد نمی شود. قرص سوکرالوز باعث تولید انرژی در بدن نمی شود و به دلیل اینکه مانند ساکارز تجزیه نمی شود، بدون هیچ تغییری سریع از بدن دفع می شود. در ادامه این سری از مقالات جهان شیمی همراه باشید تا با اینکه قرص سوکرالوز چیست و چه مزایا و معایبی دارد. 

سوکرالوز چیست؟

سوکرالوز تنها شیرین کننده بدون کالری است که از شکر مشتق شده است که میزان شیرینی آن در مقایسه با شکر، ۶۰۰ برابر بیشتر است. این شیرین کننده در سال ۱۹۷۶ کشف شد و در سال ۱۹۹۸ توانست تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کند. 

در حال حاضر از این شیرین کننده در بیش از ۸۰ کشور در ترکیب انواع مواد خوراکی و نوشیدنی استفاده می شود. یکی از ویژگی های سوکرالوز این است که قابلیت انحلال در آب دارد و همچنین پایداری حرارتی خوبی دارد و می توان از آن در پخت و پز استفاده کرد. 

قرص سوکرالوز چیست؟

سوکرالوز به صورت قرص به فروش می رسد. در یک نمونه از قرص سوکرالوز از میزان شیرینی هر قرص، به اندازه یک قاشق چایخوری شکر است و میزان انرژی هر قرص معادل ۰.۲۷ کیلوکالری است. قرص سوکرالوز را به می توانید در بسته های ۲۰۰ عددی تهیه کنید. 

فواید قرص سوکرالوز چیست؟

به دلیل مقاومت بسیار بالای قرص سوکرالوز از آن به عنوان جایگزینی شکر در انواع شیرینی ها و دسرها استفاده می شود. با استفاده کردن مقدار کمی از این محصول، باعث شیرینی مواد خوراکی و نوشیدنی ها می شود. از آنجا که سوکرالوز، کالری و کربوهیدرات کمی دارد، برای افرادی که در حال گرفتن رژیم لاغری هستند بسیار مناسب است. 

یکی از فواید بسیار مهم این ماده این است که برخلاف شکر و قند آسیبی به دندان ها وارد می کند و باعث پوسیدگی دندان ها نمی شود. همچنین سوکرالوز یک شیرین کننده مناسب برای افراد دیابتی است و باعث کاهش یا افزایش سطح انسولین بدن نمی شود. یکی دیگر از فواید سوکرالوز این است که می توان از آن برای کاهش وزن و لاغری استفاده کرد.

ویژگی های قرص سوکرالوز چیست؟

سوکرالوز نوعی شیرینی کننده با کالری کم است که می توان از آن در انواع غذاها و نوشیدنی ها استفاده کرد. این ویژگی سوکرالوز به خصوص برای افراد دیابتی بسیار حائز اهمیت است. 

از سوکرالوز در انواع دسرها، شیرینی ها، غذاهای بسته بندی شده، بستنی ها، انواع نوشیدنی ها، کیک ها، خمیر دندان ها، آدامس ها و آب نبات ها استفاده می شود. همچنین در ترکیب شکلات، نوشیدنی ها، غلات صبحانه و کنسرو کردن میوه ها به همراه آب از این شیرین کننده استفاده می شود. 

در مصرف قرص سوکرالوز به طور معمول از شیرین کننده های مصنوعی دیگری مثل آسپارتام، فروکتوز، آسه سولفام پتاسیم، دکستروز و مالتودکسترین استفاده می شود. 

عوارض قرص سوکرالوز چیست؟

طبق تحقیقاتی که سازمان FDA بر روی این محصول انجام داده است عدم سرطان زایی آن ثابت شده است. همچنین در طی این تحقیقات مشخص شده است که قرص سوکرالوز هیچ گونه اثرات عصبی و تولید مثلی ندارد. 

از جمله عوارض قرص سوکرالوز این است که در صورت زیاده روی در مصرف آن، باعث بالا رفتن اشتهای افراد و چاقی می شود؛ بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید. 

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید