تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک چیست؟

مقالات (عمومی)
عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک چیست؟

سوکرالوز ممکن است مانند یک شیرین کننده مصنوعی کتو دوست به نظر برسد زیرا فاقد کربوهیدرات و کالری است. اما آیا با عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک آشنا هستید؟ در ادامه با جهان شیمی همراه باشید به پاسخ این سوال بپردازیم.

سوکرالوز چیست؟

سوکرالوز نوعی شیرین کننده مصنوعی بدون کالری مشتق شده از شکر است. میزان شیرینی سوکرالوز حدود ۳۲۰ تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر از ساکاروز، سه برابر بیشتر از شیرین کننده آسپارتام و آسه سولفام پتاسیم و دو برابر بیشتر از ساخارین است.

از جمله مزایای استفاده از شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز می توان به کاهش ریسک حملات قلبی، کاهش وزن، داشتن مزه خوب، پایداری و امنیت و مقاوم بودن آن در برابر گرما اشاره کرد.

قیمت سوکرالوز که اصولا در بسته بندی های زرد رنگ و با برند اسپلندا است، با توجه به به مارک و شرکت های توزیع کننده متغیر است.

سوکرالوز گرید غذایی

ویژگی های شیرین کننده مجاز در رژیم کتوژنیک

شیرین کننده مجاز در رژیم کتوژنیک، نباید هیچ گونه تاثیری بر میزان سطح قند خون، انسولین، کلسترول و فشار خون داشته باشد. همچنین در صورتی که در دوزهای مناسب از این نوع شیرین کننده ها استفاده شود، خطری سلامت افراد را تهدید نمی کند.

شیرین کننده مجاز در رژیم کتوژنیک در برابر حرارت تلخ و سمی نمی شود و به قندهای ساده نیز تجزیه نمی شود. همچنین این نوع شیرین کننده ها بدون کالری و کربوهیدرات هستند.

با توجه به ویژگی های گفته شده، سوکرالوز می تواند به عنوان یک شیرین کننده مجاز در رژیم کتوژنیک باشد.

سوکرالوز در رژیم کتوژنیک

از سوکرالوز در رژیم کتو استفاده می شود؛ زیرا تاثیری در میزان سطح قند خون نداشته و بدون اینکه توسط بدن جذب شود، از بدن دفع می شود. حتی در صورتی که میزان کمی از این شیرین کننده مصنوعی جذب شود، با ادرار از بدن خارج می شود. انواع سوکرالوز به دو شکل مایع و پودری می باشد. اما سوکرالوزی که در رژیم کتوژنیک استفاده می شود باید به شکل خام باشد و یا اینکه به شکل مایع بدون هیچ افزودنی باشد.

کاربرد سوکرالوز چیست؟

از سوکرالوز به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری در تهیه محصولاتی مانند شکلات، شیرینی، انواع نوشیدنی، کنسرو کردن میوه ها و غلات صبحانه استفاده می شود.

به دلیل بی تاثیر بودن سوکرالوز در میزان انسولین، یک شیرین کننده مجاز برای بیماران دیابتی است. همچنین این شیرین کننده جرمی در دندان ها ایجاد نمی کند. سوکرالوز می تواند در ترکیب با سایر شیرین کننده های مصنوعی و طبیعی مانند آسپارتام و آسه سولفام پتاسیم نیز استفاده شود.

عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک

با اینکه سوکرالوز مزایای بسیار زیادی دارد اما نمی توان از عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک چشم پوشی کرد. یکی از عوارض سوکرالوز در رژیم کتوژنیک، ایجاد ولع در مصرف شیرینی است؛ به عبارتی سوکرالوز باعث افزایش اشتها و بالا بردن کالری می شود.

از طرفی سوکرالوز اثرات منفی روی باکتری های روده دارد که این باکتری ها باعث تقویت سیستم ایمنی و فرایند هضم بهتر می شود. با اینکه گفته می شود سوکرالوز برای کاهش وزن موثر است اما این موضوع تایید نشده است.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید