تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

شیر اسیدوفیلوس

مقالات (عمومی)
شیر اسیدوفیلوس
جدول محتوای این صفحه پنهان

شیر اسیدوفیلوس :

شیر اسیدوفیلوس از شیر پس چرخ ، پرچرب و یا شیر نیمه چرب تولید می گردد. شیر را ابتدا در حرارت ۱۱۵ تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد و به مدت ۱۵ دقیقه استریل می کنند.
ممکن است شیر را بدین طریق حرارت داد که ابتدا حرارت را به ۸۸ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت و پس از سرد کردن تا ۳۸ درجه سانتی گراد و نگهداشتن برای ۲ تا ۳ ساعت مجددا آن را در حرارت ۸۸ درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت استریل کنند.
پس از خنک کردن به دمای ۳۷ تا ۳۸ درجه سانتی گراد ۱ تا ۲ درصد از کشت مادر لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس اضافه کرده و خوب مخلوط مینمائیم و در همان درجه حرارت نگه میداریم تا اینکه درصد اسید لاکتیک در محصول به ۱۶۵ برسد.
سپس لخته تولید شده را شکسته و شیر اسیدی را بسته بندی می نمایند و در یخچال ۴ درجه سانتی گراد نگهداری می کنند. بافت این شیر مانند خامه غلیظ بوده و مزه ترش و مطبوعی دارد.
تعداد لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس این محصول حدود ۲۰۰ میلیون در میلی لیتر است.

نکته :

این میکروب برای نارسایی های روده مانند اسهال و کولیت و یبوست مفید است زیرا با وجود لاکتوز تخمیر نشده ای که به روده بزرگ منتقل می شود رشد و تولید اسید لاکتیک کرده و میکروبهای مضر را در آن محیط از بین می برد.
در صورت لزوم قبل از بسته بندی ۵ تا ۱۰ درصد لاکتوز و یا مالتو دکسترین به شیر اسیدی اضافه می کنند تا از نظر بافت و مزه مطبوع تر گردد.
شیر اسیدوفیلوس ممکن است با مزه و طعم های مختلف میوه ای و شیرین مخلوط و بسته بندی گردد. در یک نوع از این محصول می توان پس از استریل کردن شیر حدود ۱ درصد گلوکز یا عسل و ۵ درصد آب گوجه فرنگی اضافه نمود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید