تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

مزایای سلامتی نوشیدن آب سبک

مقالات (عمومی)
مزایای سلامتی نوشیدن آب سبک

مزایای سلامتی نوشیدن آب سبک :

بر طبق تحقیقات دانشگاه کلرادو، سختی آب با سطح کلسیم، منیزیم و گاهی آهن آن مشخص می شود. از آنجا که وجود این مواد کانی می تواند مشکل زا باشد، به ویژه وقتی از آب برای شستشو استفاده میشود، بسیاری از مردم از جرم گیرهای تصفیه کننده آب و تهیه آب سبک استفاده می کنند.

فرآیند تصفیه آب با استفاده از رزین تعویض یونی انجام می شود و مواد معدنی آب با افزودن سدیم و احتمالا” برخی مواد شیمیایی دیگر، کاهش داده میشود. پژوهشها نشان داده که استفاده از آب سبک به جای آبهای سخت و سنگین، دارای هر دو اثرات بهداشتی-سلامتی، مثبت و منفی متعدد است.

افزایش نامطلوب جذب سدیم :

از آنجا که برای حذف برخی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم از آب سبک، از نمک و از طریق فرایند رزین تبادل یونی استفاده می شود، غلظت سدیم موجود در آب سبک ، در مقایسه با آب سخت، افزایش مییابد. این افزایش سدیم می تواند اثرات نامطلوبی برای افرادی داشته باشد که به منظور رعایت موارد سلامتی-بهداشتی، سدیم کمتری مصرف میکنند.

سطوح بالای سدیم در آب سبک ، می تواند غلظت فلزات سمی بالقوه ای مانند کادمیم و سرب افزوده شده از لوله های آب را نیز کاهش دهد. توصیه دانشگاه ایالتی کلرادو بر این است که درصورت استفاده از مواد سبک کننده برای رفع غلظت آب سنگین ، لازم است از بطریهای آب معدنی موجود استفاده کنند و یا تصفیه کننده های بیشتری در مسیر شیر آب آشامیدنی سبک نشده، نصب کنند.

کاهش نامطلوب جذب مواد معدنی :

حذف برخی مواد معدنی ضروری موجود در آب تصفیه شده، می تواند باعث اثرات نامطلوب فراوانی شود. برخی از مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزیم، از عناصر ضروری بدن محسوب میشوند، و پژوهشها نشان داده اند که حتی اگر مقدار زیادی از آنها از طریق غذای مصرفی تامین شود، به کلام دیگر، حتی رژیم های غذایی حاوی مقادیر بالایی از این مواد معدنی ، قادر به جبران فقدان این مواد در آب آشامیدنی نخواهد بود.
فقدان این مواد معدنی میتواند با بالابردن میزان ادرار، کاهش گلبول های قرمز و حتی افزایش خطر بیماریهای قلبی – عروقی ، تعادل حالت هموستازی بدن را مختل کند.

دانشگاه ایالتی نبراسکا می گوید که مواد معدنی موجود در آب تصفیه نشده و سنگین تقریبا میتواند با هر ماده تمیز کننده ای ترکیباتی جانبی ایجاد کند. وقتی صابون و آب سخت ترکیب می شوند، جرم چسبنده ای تشکیل میشود که به عنوان رسوب صابون شناخته میشود.

پاکسازی این ماده نامطلوب از روی پوست و خلاص شدن از اثرات نامطلوب آن در هنگام حمام کردن میتواند کار بسیار سختی باشد. این رسوب صابون مانع از انعطاف پذیری پوست به حالت عادی آن می شود، و احتمالن میتواند منجر به برخی تحریکات پوستی شود، همچنین باعث میشود موها، خشک، بی حالت و آسیب دیده به نظر برسد. اما از طرف دیگر، آب سبک تصفیه شده حاوی هیچ کدام از این مواد معدنی نمیباشد، مواد معدنی که در ترکیب با صابون، باعث تشکیل رسوب صابون میشوند.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید