تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

اثر تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید در کرم ضد آفتاب

شیمیایی
اثر تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید در کرم ضد آفتاب

اثر تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید در کرم ضد آفتاب :

تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید ( اکسید روی ) هردو از موادی منشا گرفته اند که حالتی گچی و بازتاب کننده دارد.طبق اظهارات گروه محیط زیست این کرم ها نور خورشید را منعکس میکنند اما به دلیل ایجاد رنگ سفید و حالت گچی بر روی پوست،جذاب به نظر نمی رسند ؛ از این رو شرکت های تولید کننده سعی میکنند اندازه ذرات تشکیل دهنده ضد آفتاب شیمیایی را کاهش دهند.
بعد از کاهش سایز، اندازه ذرات تیتانیوم دی اکساید به ۱۰ تا۱۰۰ نانومتر و اندازه ذرات زینک اکسید به ۳۰ تا ۲۰۰ نانومتر رسیده است( نانومتر: واحدی برای اندازه گیری ذرات بسیار کوچک).این کاهش سایز ذرات باعث شده رنگ سفید ضدآفتاب ها روی پوست کم تر نمایان شود،اما ذرات هنوز توسط پوست قابل جذب نیستند.

التهابات پوستی :

با استناد به گفته های نیویورک تایمز تیتانیوم دی اکساید فاقد چربی های ایجاد کننده جوش های سر سیاه میباشد، زینک اکسید نیز نه تنها از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت میکند بلکه خواص ضد میکروبی و ضد جوشی نیز دارد.
اگر صورت هم زخمی داشته باشد این خاصیت به بهبود آن کمک میکند.با این حال خاصیت سنگین و ضخیم بودن این کرم گاهی اوقات باعث بسته شدن منافذ پوست میشود اما این مشکل کرم ها نسبت به ضد آفتاب های دیگر مثل آو بنزون و اکسی بنزون کم تر است.

اثربخشی درمانی زینک اکساید :

به گفته Smart Skin Care اثربخشی زینک اکساید نسبت به تیتانیوم دی اکساید بیشتر است.تیتانیوم دی اکسید می تواند در برابر نور فرابنفش خورشید با طول موج کم از پوست محافظت کند.
توانایی زینک اکسید در محافظت پوست مقابل اشعه های مضر تیتانیوم دی اکساید ،آن را به موثرترین محصول بازار تبدیل کرده است.اغلب موارد برای محافظت بهتر و بیشتر به زینک اکسید محافظت کننده های دیگری نیز اضافه میشود.

توجه :

Begoun توصیه میکند برای تهیه کرم متناسب با پوست ، قبل از خرید حتما آن را امتحان کنید.اگر میخواهید از مواد آرایشی دیگر نیز استفاده کنید دقت کنید که یک لایه مناسب و کامل از ضد آفتاب را روی صورت خود مالیده باشید.
در ابتدای کار از کرم زینک اکسید استفاده کنید زیرا پوشش دهی بیشتری دارد چنانچه حساسیت نشان دادید تیتانیوم دی اکسید را جایگزین کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید