تلفن 021-88848547   021-88317033

ارسال مواد خریداری شده به سراسر کشور در اسرع وقت

معرفی انواع قرص کلر

شیمیایی
معرفی انواع قرص کلر

از انواع قرص کلر به منظور ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می شود. به دلیل اینکه احتمال آلودگی آب استخر توسط میکروارگانیسم های مختلف و … بسیار زیاد است؛ صاحبان استخر با روش های مختلف اعم از پودر کلر، قرص کلر و … سعی در ضدعفونی کردن آب استخر دارند تا سلامت شناگران به خطر نیفتد. 

اگر برای ضدعفونی کردن آب استخر تصمیم به استفاده از قرص کلر گرفته اید اما نمی دانید دقیقا چیست و چه انواعی دارد با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

دلیل استفاده از کلر به عنوان ضدعفونی کننده استخر چیست؟

کلر از جمله بهترین مواد ضدعفونی کننده آب استخر است. کلر انواع مختلفی دارد که شامل پودر کلر، کلر مایع و قرص کلر است که هر کدام را به روش های مختلف به آب اضافه می کنند، اما در کل همه آنها باعث از بین رفتن میکروارگانیسم ها و آلودگی های آب استخر می شود.

روش استفاده از انواع قرص کلر بسیار مهم است؛ چرا که در صورتی که این کار به درستی انجام نشود، بازدهی چندان خوبی نخواهد داشت. در هنگام خرید قرص کلر حتما از فروشنده درباره نحوه استفاده از آن سوال کنید.

قرص کلر چیست؟

قرص کلر یکی از انواع کلر استخری است که باعث گندزدایی آب و حذف انواع میکروارگانیسم های موجود در آب استخر می شود. قرص کلر برخلاف پودر کلر دیرتر در آب حل می شود و حداقل باید نیم ساعت در آب بماند تا به تدریج در آب حل شود.

قرص کلر

انواع قرص کلر

در حال حاضر در بازار داخلی انواع قرص کلر متفاوتی به فروش می رسد. از جمله انواع قرص های کلر موجود در بازار ایران عبارتند از:

قرص کلر ایرانی

از جمله انواع قرص کلر موجود در بازار کشور ما می توان به قرص های کلر ایرانی اشاره کرد که متاسفانه برخی سودجویان در ساخت این نوع قرص از مواد بی کیفیت استفاده می کنند و با قیمت ارزان به بازار عرضه می کنند. در صورتی که از قرص های کلر تقلبی و بی کیفیت استفاده کنید در هنگام اضافه کردن به آب، به شکل یک خمیر نرم تبدیل می شود و به سرعت در آب تجزیه می شود، در حالی که قرص های کلر اصلی و با کیفیت به تدریج و در طی چند روز در آب حل می شوند.

متاسفانه به دلیل شرایط موجود نمی توان به قرص کلر ایرانی اعتماد کرد و در واقع نمونه های اصلی آن هم کیفیت چندان بالایی ندارند. شایان ذکر است که در برخی مواقع در صورت استفاده از این دسته از انواع قرص کلر، حساسیت های پوستی گزارش شده است.

قرص کلر آمریکایی

یکی دیگر از انواع قرص کلر موجود در بازار کشور ما، قرص کلر آمریکایی است. قرص های کلر آمریکایی یکی از بهترین انواع قرص کلر هستند که می توانید برای ضدعفونی کردن آب استخر از آنها استفاده کنید.

از قرص کلر آمریکایی علاوه بر اینکه به عنوان یک ضدعفونی کننده و از بین برنده میکروارگانیسم های بیماری زا آب استخر استفاده می شود بلکه از آن به عنوان یک شفاف کننده، ضد لک، جرم گیر و نابود کننده جلبک استفاده می شود.

در صورتی که می خواهید آب استخر شما به بهترین حالت ممکن ضدعفونی شود و خیالتان بابت سلامت کامل آب استخر راحت باشد، می توانید از قرص کلر آمریکایی استفاده کنید. شایان ذکر است که قرص کلر آمریکایی به راحتی در آب حل نمی شود و این کار چندین روز طول می کشد.

قرص کلر کات کبود دار

از جمله سایر انواع قرص کلر موجود در بازار کشور ما، قرص کلر کات کبود دار است. با مصرف این نوع قرص کلر با یک تیر چند نشان می زنید به این ترتیب که این قرص باعث از بین رفتن باکتری های آب استخر، شفافیت آب استخر، از بین رفتن جلبک های استخر، از بین رفتن کدر آب و کاهش سختی آب می شود.

از این نوع قرص کلر به عنوان قرص کلر با عملکرد دو گانه هم یاد می شود؛ هم باعث از بین رفتن جلبک ها می شود و هم قادر به شفاف سازی آب استخر است.

این نوع قرص کلر هم مانند قرص کلر آمریکایی به راحتی در آب حل نمی شود و همچنین یک کلر کاملا ایده آل برای نگهداری از آب استخر در فصول سرد سال است.

روش های استفاده از قرص کلر

روش های استفاده از قرص کلر متنوع هستند که از جمله متداول ترین آنها استفاده از کلر زن شناور، اسکیمر و دستگاه کلر زن خطی است.

قیمت انواع قرص کلر چقدر است؟

مسلما قیمت انواع قرص کلر با توجه به ویژگی ها و کیفیتی که دارند با یکدیگر فرق دارند. قیمت قرص های کلر خارجی با توجه به نوسانات قیمت ارز به صورت روزانه تغییر می کند. اما شما می توانید با خرید از مراکز معتبر ارائه کننده قرص کلر خیالتان بابت کیفیت و قیمت قرص کلر خریداری شده راحت باشد.

در صورت مراجعه به مراکز معتبر ارائه کننده انواع قرص کلر مانند جهان شیمی، که به صورت اختصاصی در زمینه واردات و فروش مواد اولیه صنایع غذایی و مواد شیمیایی صنعتی فعالیت دارد و وارد کننده قرص کلر می باشد؛ خیالتان بابت کیفیت قرص کلر و قیمت مناسب آن راحت خواهد بود.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بزارید